Socjologia organizacji i zarządzania – informatyka społeczna – nowe media i AI
Informatyka społeczna – nowe media i AI to specjalność, która ma przygotować przyszłych absolwentów do wykorzystywania wiedzy technicznej w przestrzeni nauk o społeczeństwie. Informatyka społeczna jest specjalnością interdyscyplinarną, dzięki której studenci nabywają wiedzę z takich dziedzin nauk, jak informatyka, psychologia, socjologia czy filozofia. Studia na tej specjalności odpowiadają na zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów posiadających kompetencje pozwalające łączyć świat zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych z tym, co społeczne/humanistyczne. Istotnym elementem kształcenia jest zdobycie umiejętności pozyskiwania danych, na podstawie których można badać zjawiska i procesy społeczne oraz kulturowe, a także projektować nowoczesne i ergonomiczne systemy informatyczne, wielowymiarowych relacji pomiędzy człowiekiem a komputerem, funkcjonowania mózgu człowieka w środowisku nowych technologii oraz poznawczego przetwarzania informacji.
Wśród przedmiotów pozwalających zdobyć niezbędną wiedzę, a także umiejętności i kompetencje społeczne, znajdują się m.in.:
- Analiza sieci społecznych
- Społeczny wymiar technologii
- Twórcze myślenie
- Wizualizacja danych
- Społeczeństwo informacyjne
- Algorytmizacja przestrzeni internetowej
- Sztuczna inteligencja AI
- Gramifikacja i grywalizacja
- Cyberbezpieczeństwo
- Marketing internetowy
Absolwenci powyższej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie na takich stanowiskach jak m.in.:
- team leader oraz project manager,
- koordynatorów interdyscyplinarnych zespołów specjalistów,
- traffic manager,
- analityk compliance,
- analityk systemów komputerowych,
- brand manager,
- broker informacji,
- content manager,
- copywriter,
- data analyst,
- e-commerce manager,
- graphics designer,
- information architect,
- innovation designer,
- new media designer,
- social media manager.