Socjologia organizacji i zarządzania – informatyka społeczna – nowe media i AI

Informatyka społeczna – nowe media i AI to specjalność, która ma przygotować przyszłych absolwentów do wykorzystywania wiedzy technicznej w przestrzeni nauk o społeczeństwie. Informatyka społeczna jest specjalnością interdyscyplinarną, dzięki której studenci nabywają wiedzę z takich dziedzin nauk, jak informatyka, psychologia, socjologia czy filozofia. Studia na tej specjalności odpowiadają na zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów posiadających kompetencje pozwalające łączyć świat zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych z tym, co społeczne/humanistyczne. Istotnym elementem kształcenia jest zdobycie umiejętności pozyskiwania danych, na podstawie których można badać zjawiska i procesy społeczne oraz kulturowe, a także projektować nowoczesne i ergonomiczne systemy informatyczne, wielowymiarowych relacji pomiędzy człowiekiem a komputerem, funkcjonowania mózgu człowieka w środowisku nowych technologii oraz poznawczego przetwarzania informacji.

Wśród przedmiotów pozwalających zdobyć niezbędną wiedzę, a także umiejętności i kompetencje społeczne, znajdują się m.in.:

  • Analiza sieci społecznych
  • Społeczny wymiar technologii
  • Twórcze myślenie
  • Wizualizacja danych
  • Społeczeństwo informacyjne
  • Algorytmizacja przestrzeni internetowej
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Gramifikacja i grywalizacja
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Marketing internetowy

Absolwenci powyższej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie na takich stanowiskach jak m.in.:

  • team leader oraz project manager,
  • koordynatorów interdyscyplinarnych zespołów specjalistów,
  • traffic manager,
  • analityk compliance,
  • analityk systemów komputerowych,
  • brand manager,
  • broker informacji,
  • content manager,
  • copywriter,
  • data analyst,
  • e-commerce manager,
  • graphics designer,
  • information architect,
  • innovation designer,
  • new media designer,
  • social media manager.